ל"יוֹנַת מִדְבָּר" בערד – סדנאות סבונים, תמרוקים וסיורי צמחים

את מוצרי "יונת מדבר", של יונת מורדוך, הכרתי לראשונה לפני כשנה, במהלך סיור שארגן משרד התיירות ב"בתים פתוחים" בערד. רכשתי ממנה דאודורנט טבעי בצנצנת והייתי מאוד מרוצה מניחוחו, מפעולתו ומנעימותו על העור. כעת הגיעו אלי מהסבונים המיוחדים שלה, כולם על בסיס שמן זית כתית ישראלי, שמן קוקוס אורגני וחמאות טבעיות של שיאה וקקאו. אליהם, נוספים בכל סבון מרכיביו הייחודיים. יונת מקיימת סיורי צמחים מדבריים, סדנאות וקורסים להכנת הסבונים (בעברית ובאנגלית). בילוי מאוד מומלץ בחורף החמים הזה, בבית המלאכה של "יונת מדבר" הממוקם ברובע האומנים בערד (רחוב סדן 17) , שם היא רוקחת את הסבונים, התמרוקים ותכשירי רפואה טבעית.

אישית, אני מאוד אוהבת את הצמח קלנדולה (ציפורני חתול) בגלל השפעתו הטובה על העור. ב"סבון טבעי קלנדולה" של "יונת מדבר" משולבים עלי כותרת של פרחי קלנדולה אורגניים ושמן ארומטי מפרחי לבנדר בולגרי והוא בעל רכות מדהימה שמאוד מיטיבה עם עורי היבש. ב"סבון טבעי שיבולת שועל" משולבים גם חלב שיבולת שועל אורגני בהכנה עצמית, שיבולת שועל ושמן ארומטי גרניום מצרי. נראות מאוד מיוחדת יש ל"סבון טבעי פרחים" כי בו רואים את הצמחים עצמם ובעיקר בולטים פרחים ועלי כותרת של ורדים, קלנדולה ולבנדר אורגניים. לניחוח הרענן תורם שמן ארומטי ניירולי. עוד אזכיר את "סבון טבעי חימר אדום" ו"סבון טבעי שחור פחם", המיועד לניקוי עמוק ואיזון עור שמנוני, מה שמבטיח הטבה ללא אגרסיביות לסובלים מפצעי בגרות.

אל הסבונים, התמרוקים והסיורים, הגיעה יונת לאחר סיבוב לא קטן: לימודי תואר ראשון ושני בביולוגיה, באוניברסיטה העברית, אותם סיימה בהצטיינות; טיול ארוך בהודו, נפאל וטיבט; עבודה כעוזרת מחקר במחלקה לאקולוגיה מדברית בשדה-בוקר, שם חקרה את נושא התקשורת בין צמחים; שוב הודו והתנסות ברפואה הודית וטיבטית; חזרה למדבר הישראלי ולימודי תואר שני נוסף באנתרופולוגיה, בו חקרה את נושא הרפואה המסורתית של הבדואים בנגב, אז גם התלוותה לסיורי הליקוט שלהם והשתתפה בטיפולים מסורתיים.

פרטים מלאים על הסדנאות והסיורים תוכלו למצוא באתר שלה, "יונת מדבר". אפרט לגבי סדנאות מובילות: סדנא להכנת מובייל סבונים ריחני וקסום – המורכב מ- 10 סבונים וחומרי טבע, המחוברים בחוטים דקורטיביים מיוחדים. הסדנא אורכת כשעה ומתאימה לכל בני המשפחה. סדנא להכנת סבונים טבעיים – אורכת כשעתיים. סדנת קוסמטיקה טבעית, האורכת כשעתיים – בה לומדים להכיר חומרי גלם טבעיים ואיכותיים, מהם רוקחים 3 מוצרי קוסמטיקה נטולי כימיקלים (דאודורנט טבעי, שפתון מטפח ומסיכת חימר ירוק לפנים). סיור להכרת צמחי המדבר למרפא ולמאכל – אורך כשעתיים וחצי ומלווה בהסברים על הגיאולוגיה ובעלי החיים המקומיים וכן על מסתרי הרפואה הבדואית המסורתית.

לפרטים נוספים:

www.yonat-midbar.co.il

טל. 052-5307616

yonatmor@gmail.com

צילום: יח"צ

סגור לתגובות.