הזוג הצעיר שפגשתי בקומה השניה של חנות הרהיטים, שנמצאת במבנה ההיסטורי של מפעל "דובק" ברמת-גן – הגיע לשם לאחר שסרק את המידע באינטרנט בחיפוש אחר כסאות בר מדליקים. הם מצאו כאן את מה שראו ומאוד מעוניינים בהם – אך המחיר של 633 שקל לכיסא, יקר מדי עבורם. בינתיים, החליטו להמשיך הלאה בסריקות – וימים יגידו מה יחליטו.
במבנה הישן של "דובק" ברחוב בן גוריון 59, רמת גן (מול השלישות), המשתרע על שטח של 750 מ"ר, נבנו שתי קומות של לופט בסגנון ניו-יורקי, הכוללות פרטי עיצוב בקשת רחבה של סגנונות, החל מרהיטים ותאורה וכלה בתמונות ואביזרי סטיילינג.
זוהי החנות הישראלית של "Kare Design", רשת חנויות העיצוב הבינלאומית, שהחלה את דרכה במינכן בשנת 1987 והמוטו שלה הוא: "להיות בלתי רגיל, יחיד ומיוחד, לפעמים אפילו משוגע – לא כמו כל השאר".
כך סיפר לנו, באירוע הפרזנטציה, צביקי אקרלינג, מבעלי "Kare" בארץ, אחד משלושת השותפים שביחד עם "נגב" מקבוצת "אפריקה ישראל" הינם בעלי הזכיינות המקומית. שני בעלי המותג עצמו, מחזיקים בעלותם 4 חנויות במינכן ועוד חנות בוינה והשאר – מאות חנויות בבעלות זכיינים בכל רחבי העולם. ברומא, פירנצה, ציריך, לוקסמבורג, בוקרשט, בודפסט, מוסקבה, סנט פטרבורג, גרוזיה, קוסטה ריקה, פרו, סאן פאולו, שאנגחאי, מלזיה, מיאמי (תפתח ב 2015), תורכיה, לבנון, מצרים, יוון, קפריסין, נסיכויות ערביות כמו דובאי, ערב הסעודית ועוד.
בעלי המותג "Kare Design" הם יורגן רייטר, המעצב הראשי ופיטר שונהופן האחראי על החלק העסקי. הם התחילו את דרכם כשני חברים סטודנטים במינכן, שניסו להיכנס לענייני ייבוא וייצוא של מוצרים לא ממותגים. הם בחרו בשם "סתמי" שאת הצליל שלו אהבו "Kare" וביססו אותו כמותג בעל שם עולמי, המייצג תשוקה לעיצוב.
הגם ששילוב סגנונות הוא בחירה פרטית של כל צרכן, ב- "Kare" מחלקים את עולם העיצוב שלהם לשלושה סגנונות עיקריים, וכל סגנון מתאפיין באופי ובאווירה ייחודים: חומרים, צבעים ואביזרים משלימים. כל אחד מהם כולל מגוון מושלם של מוצרים: ריהוט, מערכות ישיבה ייחודיות וגופי תאורה ססגוניים, מוצרי "הוט קוטור" מעולם הטקסטיל, מוצרי סטיילינג ודקורציה, תמונות, מסגרות ועוד.
3 סגנונות עיצוב ב- "Kare Design" הם: 1) וינטאג' לאווירה רגועה. קולקציה חמימה המספרת סיפור של ריהוט רומנטי חדש, הכובש את לב העיר ועונה על הצורך לנוח מהמרדף היומיומי; 2) שיק נקי עם אדג'יות. שילוב אלמנטים של רטרו לצד פופ-ארט ומגע של שנות ה-50 וה-60 עם רהיטים בקווים נקיים מעץ מלא; 3) ריהוט משובח לאסתטיקנים שיש להם חולשה ליוצא דופן ורוצים להפוך את ביתם לסמל של טעם טוב. מגע מיוחד של שפע.
לדברי צביקי אקרלינג, מאוד ייחודי למותג הוא קונספט תחלופת התצוגה. "Kare" מחזיקים כ- 5,000 פריטים שונים בכל זמן נתון, כאשר פעמיים בשנה מתחלפים כ- 500 פריטים. קווי הייצור מוגבלים, מה שמאפשר ייחודיות לעומת ייצור המוני. התחלופה המתבצעת פעמיים בשנה מלווה בשלושה ימי הדרכה במינכן לכל זכייני הרשת. ימים אלה נקראים Redboxx days ובמהלכם המשתתפים עוברים הדרכות מקצועיות למכירה, צורות תצוגה נכונות וכמובן הרצאות על הטרנדים החמים".
לסיום, כך אמר: "אנו גאים לייצג בישראל את "Kare Design" – מותג הלייף סטייל לשוחרי העיצוב, ואנו משוכנעים שהקהל בארץ נהנה מהמגוון, העושר והדינמיות של החברה. אנו מקפידים לחדש פעמיים בשנה את מגוון הקולקציות בהתאם למגמות העיצוב העדכניות ביותר. הפריטים מיוצרים במספר מוגבל, מה שמבטיח עיצוב פרסונאלי ללקוחות. המיקום הייחודי והשונה של החנות הישראלית, תואם את רוח המותג – שמחה, אנרגטית, צעירה, דינמית. תכונות שבאות לידי ביטוי במוצרים ובשירות. העיצוב, המבחר וההקפדה על כל פרט ופרט בין החדרים והקומות בחנות יוצרים חוויה חזקה ושונה אשר הופכת את השהות בחנות למרתקת".
לפרטים נוספים באתר: www.kare.co.il
צילום: פיטר יורגן