"תבואות" מאחלת חג שבועות שמח עם פוזילי איטלקי אמיתי

חג השבועות, שיגיע עוד מספר ימים, נקווה שניפגש עם המשפחה והחברים ושיהיה שמח. על ההכנות אנחנו לא מוותרות וזו הזדמנות להתנסות בגיוון נהדר מבית חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים – פוזילי איטלקי אמיתי, העשוי מסמולינה אורגנית מחיטת דורום מלאה, מגידול אורגני, ללא שימוש בדשנים וכימיקלים מזיקים. הפסטה ללא צבעי מאכל או חומרים משמרים ועשירה בוויטמינים ומינרלים. כשרה "פרווה" באישור הרבנות הראשית לישראל ובהשגחת ארגון STAR-K.

לקמח דורום מלא, ממנו מכינים את הפוזילי, יש יתרונות בריאותיים רבים, מדגישה הדיאטנית בתיה אלימלך, המתמקדת מקצועית בסוכרת. יתרונו נובע מכך שהוא עשוי מטחינת גרעין החיטה כולו, שבנבט שלו ובקליפתו מצויים מרבית הסיבים התזונתיים, הוויטמינים והמינרלים. ביניהם, ויטמינים מקבוצה B, חלבון ומינרלים ובהם סידן, ברזל, אשלגן וסלניום. הודות לכך, פסטה מחיטת דורום מלאה משביעה יותר מפסטה רגילה וגם עשירה יותר בסיבים תזונתיים. בהשוואה לפחמימות אחרות, האינדקס הגליקמי של פסטה זו נמוך יותר והמשמעות היא התעכלות איטית יותר ולפיכך אספקת אנרגיה במשך זמן ארוך יותר.

המחיר: 8.90 ש"ח לאריזת 500 גרם. להשיג ברשתות השיווק, בתי טבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ.

אביא לכן כאן מרשם לפשטידה מפוזילי אורגני מקמח דורום מלא עם גבינה מעושנת, בולגרית ומוצרלה, ברוטב בשאמל, שהכינה המתכונאית אריקה לוי, עבור חברת "תבואות":

החומרים:
1 חבילה של פוזילי מקמח דורום מלא אורגני של "תבואות" (500 גרם)
200 גרם גבינה צהובה מעושנת, מגוררת
200 גרם גבינת מוצרלה, מגוררת
200 גרם גבינה בולגרית, מפוררת
פירורי לחם (כמה כפות, לפיזור בתחתית התבנית – תלוי בגודלה)
מעט שמן זית
תבנית מרובעת או מלבנית

לרוטב בשאמל:
75 גרם חמאה
3 כפות קמח רגיל
2 כוסות חלב
פלפל שחור (לפי הטעם)
אגוז מוסקט (לפי הטעם)
מלח הימלאיה דק של "תבואות" (לפי הטעם)

אופן ההכנה:
* מחממים תנור ל – 185 מעלות.
* מבשלים את הפסטה "אל דנטה" (עפ"י ההוראות על גבי האריזה).

להכנת הבשאמל:
* שמים בסיר את החמאה ( עדיפה קלחת, שהיא סיר עם ידית אחת ארוכה, נוחה לאחיזה) ומחממים על חום נמוך עד להמסה. מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב. מסירים מהאש, מוסיפים חלב ומערבבים בעדינות.
* מתבלים עם מלח, פלפל, אגוז מוסקט – ומחזירים לאש. ממשיכים לערבב כל הזמן. תוך דקות ספורות הרוטב יתעבה ויסמיך וזה הזמן לכבות את האש ולתקן את התיבול.

הרכבת הפשטידה:

* מערבבים בקערה את הגבינות. נוטלים כמות של 1/2 – 3/4 כוס ושומרים בצד.
* מוסיפים את הפסטה לקערת הגבינות, מערבבים ולפי הצורך מתקנים את התיבול.
* משמנים תבנית במעט שמן זית, מפזרים פירורי לחם כך שיכסו את התבנית בשכבה דקיקה. שופכים פנימה את תערובת הגבינות והפוזילי ומשטחים.
* שופכים מעל את רוטב הבשאמל.
* מפזרים מעל את שארית תערובת הגבינות.
* אופים במשך 20- 25 דקות, עד להזהבה (להימנע מייבוש הפשטידה).

צילום : אייל קרן (המוצר), FREEPIK (המנה).

סגור לתגובות.