השקית שבתמונה היא הסימן הראשון שקיבלנו לכניסתה של "קסטרו" לתחום אופנת הילדים. שימו לב להגדרה המדוייקת: לא "בגדי ילדים" – אלא "אופנת ילדים". "קסטרו" החליטה לשלב תחום זה בתוך החנויות שלה והפתיחה הרשמית היא בסביבות תחילת שנת הלימודים – ראש השנה. לצורך זה מטופלות כבר כעת, תוך כדי התנהלות רגילה ותקינה, 23 מחנויותיה, שבהן יש אפשרות ל-100 מ"ר נוספים עבור "אופנת הילדים" ורק בשני מקומות, שבהם אפשרות זו אינה קיימת – תפתחנה חנויות נפרדות.
נחזור להגדרות. באירוע הצהרת האסטרטגיה, בפני עתונאים ובלוגרים, הכריז גבי רוטר, מנכ"ל משותף ברשת כך: "אנו חושפים הבוקר לעיניכם את אחד המהלכים המרגשים של 'קסטרו' – הכניסה שלנו אל תחום אופנת הילדים. זהו צעד טבעי והרמוני עבור בית האופנה שלנו שממשיך להתחדש ולהפתיע מעונה לעונה. אנו גאים להוביל את האופנה בישראל, והצבנו לנו למטרה להוביל גם בתחום אופנת הילדים, ולהעניק להם את הטוב ביותר".
לגבי התכנים, הוא הצהיר: "הקולקציה תיצור עולם שלם מלא קסם ודמיון של אופנה ולייף סטייל ותכלול מגוון עשיר של בגדים ואביזרים שילדים אוהבים – והורים אוהבים לאהוב. במשך למעלה משנה עמלו מעצבי הסטודיו החדש על הקמת הקטגוריה בשפת האופנה וכתב היד המובהק של 'קסטרו'. קולקציית אופנה ולייף סטייל לילדים מגיל ינקות (Newborn) ועד 14, שתיצור עבורם חווית אופנה כיפית, מלאה ומגוונת. מבגדי קז'ואל ליומיום דרך לבוש חגיגי לאירועים ואפילו מתנות שילדים אוהבים במיוחד. גם קולקציית אקססוריז מדויקת הכוללת נעליים חגורות, כובעים ועוד".
את הקולקציה עצמה נוכל לראות רק בעוד כחודשיים ויש לי רושם שמה שיעלה על המדפים בשלב הראשון – יתאם להגדרתו ש"קולקציית האופנה לילדים של 'קסטרו' מוקדשת לעולם קסום של דמיון אינסופי". אבל מה יהיה בהמשך? הרי מה שמדבר אל הורי ילדים במידות ההתחלתיות – לא בהכרח תואם לציפיות הורי ילדים במעלה סולם הגילאים. הורים שיבחרו ב"קסטרו" בגלל קישור לוגי שלהם בין ההצהרה על "מענה אופנתי" להצהרה על "עולם קסום של דמיון". במילים אחרות: האם "קסטרו" מתכוונת לתת מענה ל"דמיון" של הילדים, או לדמיונות של הוריהם? הביטו קצת הצידה אל הורי "ילדי תכניות הריאלטי" והכתבות בעתונות אודות החלומות שלהם – לאן יובילו אותם הצלחות ילדיהם.
צילום: אודי דגן, אלירן אביטל