"פוקישופ" רשת אוכל רחוב מהוואי – טעים ובריא

ה"חישוב מסלול מחדש" שעשינו ב"ימי הקורונה" הביא רבים מאתנו להבנה שחשוב לאמץ תזונה בריאה יותר זה אומר פחות מטוגן, פחות שמן.  כך גיליתי את אוכל הרחוב מהוואי, שמציע  מגוון שילובים, כולם בריאים, טעימים ומשביעים – וכולם בקערה אחת, בסדר מסויים. אפשר להיכנס לסניף, לבחור בשילובים בקערה ולשבת במקום או בשולחנות המסודרים על המדרכה, אפשר לקחת   T.Aוגם להזמין משלוח באתר. זה מה שהעדפנו ביום החם שצנח עלינו. הזמנו הביתה והשירות היה מעולה. פתרון נהדר לארוחה קלילה, משביעה ולא עתירת קלוריות. נטולת פיתה, לאפה, צ'יפס.

"פוקי" (שנקרא גם פוקה  Poke) הוא מאכל שמקורו בהוואי,  משמעותו: "לחתוך" והוא נחשב ל'פלאפל' של ילידי הוואי.  מקורו בשנות ה- 70, כשהדייגים שרצו להכין לעצמם נשנוש, החלו לתבל נתחים משלל הדגה שלהם. הגרסה הנפוצה בהוואי היא של מנת "פוקי" המבוססת על דגים נאים ומפולטים ומוגשת עם אצות ואגוזי שמן קלויים. עם הזמן, מנת ה"פוקי" האותנטית השתדרגה ונוספו לה שלל תוספות צבעוניות כמו אצות, ירקות, אורז, חסות, קינואה ועוד בר עשיר של תוספות שהופכות אותה לאוכל רחוב קלאסי.

רשת "פוקישופ" הוקמה בישראל לפני 4 שנים על ידי בן ון גלדר, יזם ואיש הייטק לשעבר שעלה לישראל מהולנד ופרנק צרפתי, איש עסקים מלוס אנג'לס שעלה לישראל לפני 5 שנים עם אשתו ג'ודית, שהיא השפית של הרשת, שמפתחת את המנות המקומיות, התוספות והרטבים הכל כך מיוחדים.  כיום, הרשת מונה היום 4 סניפים: 2 בתל אביב (ברחוב רוטשילד ואבן גבירול), בני ברק (רחוב בר כוכבא) והרצליה פיתוח. בקרוב ייפתח הסניף החמישי.

עד כמה דיאטטי? שימו לב למספרים: בקערת "פוקי" יש סביב 200 קלוריות, 5 גרם שומן, 24 גרם חלבון ו-20 גרם פחמימות. כל המרכיבים ברשת טריים ונחתכים מדי יום כולל הדגים. תסכימו שזו בהחלט אלטרנטיבה בריאה ב"שוק המזון המהיר". ניתן להרכיב קערות צמחוניות, טבעוניות, ללא גלוטן, ידידותיות לילדים וכמובן "פוקי" אישי לפי העדפה. גו'דית דוגלת בתשומת לב לכל מרכיב ולכן כל חומרי הגלם בכל סניף איכותיים וטריים, כמו כן, קיים מבחר עשיר של תוספות, ואת כל הרטבים ג'ודית פיתחה ומייצרת בכל יום מחדש מרכיבים טריים והם אלה שהופכים את הטעם של ה"פוקי" המוגש ברשת למעניין וייחודי.

כאמור, ניתן לבחור קערת "פוקי" מוכנה מהתפריט – וניתן להרכיבה לפי העדפות אישיות. איך בוחרים? פשוט ומסודר. קודם בוחרים במרכיב בתחתית הקערה שהוא חלק הפחמימה שבמנה ויכול להיות אורז לבן, אורז מלא, קינואה, אטריות אורז ומי שלא רוצה פחמימה  – יוכל לבחור סלט עלים מרענן (וזה, כנראה, מה שאבחר לעשות בהזמנה הבאה).

מעל, בוחרים במרכיב החלבון. אנחנו בחרנו בסלמון וכן שילוב סלמון וטונה, אפשר לקבל אותם במרינדה ואפשר להעדיף טופו.

החלק העליון הוא של תוספות נהדרות, גם בצבעוניות המקסימה שלהן. אנחנו מאוד אהבנו את כדור הבטטה הנבטים.  ההצעות: סלט אצות, עגבניות שרי, מלפפון, תירס, גמבות, גזר, כרוב סגול, חלפיניו עם בצל ירוק, מיקס עלים, צנונית, אדממה, נבטים, אלפלפא, סלק, בצל סגול, ג'ינג'ר שקדים קלויים , בצל מטוגן, שומשום שחור ולבן ועוד.

מאוד כדאי להתנסות במגוון מתוך אפשרויות התיבול המעניין, שליתר זהירות, אפשר לבקשו בצנצנת קטנה נפרדת, לטעימה הדרגתית (וכך הוא הגיע במשלוח הביתה). התיבול המסורתי של מנת ה"פוקי" מושפע מחומרי גלם ותבלינים מהמטבח היפני וממטבחים אסייתיים נוספים ובין היתר מבוסס על רוטב סויה, בצל ירוק ושמן שומשום. השפית של "פוקישופ", ג'ודית , לקחה את העניין צעד אחד קדימה ויצרה רטבים ייחודיים כמו: סרירצ'ה ווסאבי חריף, מיונז בזיליקום, בלסמי מייפל, מנגו צ'ילי, טחינה ג'ינג'ר ומייפל, פונזו ועוד. אני פחות נועזת בטעמים עזים והעדפה הפרטית שלי היא טחינה עם ג'ינג'ר – כאילו שילוב ייחודי עם המוכר עם האחר.

חשוב לדעת: כל הסניפים כשרים בהשגחת הרבנות!

צילום: יח"צ

סגור לתגובות.